DINCOLO DE NORI

E un blog despre de toate, de prin viaţă adunate şi de mine împrăştiate...

dincolodenoriblog

Articol premiat în Spring SuperBlog 2019

De la Sfinx la Obelisc

În toamna anului 1986 plecam să-mi satisfac stagiul militar. Tocmai terminasem liceul, în Tecuci, și îmi doream un an sabatic, ceea ce dove...

miercuri, 20 martie 2019

Agenția re7consulting, jurizare proba 2 Spring SuperBlog 2019

Pentru că puțin mai jos veți putea găsi brief-ul probei, articolul în cauză, contestația și răspunsul la ea, vin și eu cu niște precizări. Domnule Daniel Puișor (Content Manager – Agenția re7consulting) și doamnă Alexandra Cerbu (Digital Marketing Manager – Agenția re7consulting), haideți să repetăm ce scrie în brief. Nici mai mult, nici mai puțin decât „Subiectul pe care vi-l propunem pleacă de la observația că imaginația dă forma viitorului. ... Atenție: ne dorim să citim perspectiva voastră asupra acestui subiect, nicidecum informații generale despre e-mobility. ... Nu este necesar să intrați în detalii tehnice.
Iar în răspunsul la contestație spuneți: „am depunctat la capitolul respectarea temei, deoarece articolul abordează preponderent zona de ecologie și se putea pune mult mai mult accent pe zona de e-mobility.” În plus, aruncați responsabilitatea pe umerii clientului. Și vă mai pun o întrebare. Conceptul e-mobility nu vine ca dorim să avem o lume mai curată (mai ecologică)? Pentru că altfel este degeaba, doar o altă cale de a face bani. Și cum puteți spune în brief că „Atenție: ne dorim să citim perspectiva voastră asupra acestui subiect” iar în răspunsul la contestație „Depunctarile pentru respectarea temei au fost realizate pe baza directiei initiale impuse de client.”? Adică, de fapt ce vreți, perspectiva noastră sau direcția impusă de client? Păi, după părerea mea, cineva ne-a cam băgat în ceață, în mod intenționat. Stimabililor, nu se poate să corectați cu ignorarea cerințelor puse în brief, chiar așa...

Și ca să nu uit, ați mai spus că: „De asemenea, la capitolul fluenta si coerenta textului, am oferit doar 5 puncte, deoarece am considerat ca firul narativ al articolului este greu de urmarit din cauza paragrafelor extrem de ample.” Am pus linkul articolului și îmi permit un zâmbet larg, întrebându-mă ce ați citit de fapt voi.

Agenția re7consulting

Acesta este articolul meu: Verde crud pentru conformitate.


Brief probă e-mobility -Auto Schunn 

4 martie 2019 by SuperBlog Echipa 2 Comments

Pregătiți pentru a doua probă, superbloggeri? 🙂 Inspirație și succes vă dorim!

Titlul probei: Un viitor definit de e-mobility

Sponsorul probei: Auto Schunn


Introducere:

Auto Schunn, partener autorizat Mercedes-Benz, sărbătorește 25 de ani de activitate pe piața auto din România.

În ultimii 25 de ani, lumea s-a schimbat extraordinar de mult, iar noi, compania Auto Schunn, am avut șansa de a trăi din plin experiența acestor schimbări.

Astăzi, la ceas aniversar, nu putem să nu ne gândim la timpul care a trecut, dar și la cum va arăta compania noastră peste alți 25 de ani și, mai interesant, cum va arăta lumea peste un sfert de secol.

Destinul face ca aniversarea noastră să coincidă cu intrarea brandului Mercedes-Benz într-o nouă eră a e-Mobilității, marcată de lansarea SUV-ului Mercedes-Benz EQC, primul membru din familia EQ, o nouă clasă de autoturisme Mercedes-Benz propulsate în proporție de 100% electric.

Enunțul probei:

Imaginați-vă o societate care îmbrățișează total conceptul de e-Mobility.

Subiectul pe care vi-l propunem pleacă de la observația că imaginația dă forma viitorului. Tot ce lumea a realizat până în prezent a avut la bază, invariabil, o idee; produsul final al procesului imaginativ. Ideea este prima cărămidă așezată la temelia procesului de construire a viitorului material.

Așadar, credem cu tărie că, prin puterea voastră de a imagina și prin prisma calităților voastre creative, aveți abilitatea de a creiona o imagine clară despre cum va arăta o societate care îmbrățișează total conceptul de e-Mobility.

Atenție: ne dorim să citim perspectiva voastră asupra acestui subiect, nicidecum informații generale despre e-mobility (preluarea copy-paste va fi depunctată!). Nu este necesar să intrați în detalii tehnice. Abia așteptăm să vă citim articolele! Succes!

Sursă de informare recomandată:

https://www.auto-schunn.ro/blog/e-mobility-concept/

Cerințe tehnice:

1. Cuvinte cheie: vanzari auto, Mercedes-Benz EQC – ambele sunt obligatorii; nu sunt permise formele articulate, variațiunile singular-plural, elementele de legătură sau orice alte modificări.

2. Includeți în articol următoarele linkuri:

https://www.auto-schunn.ro/vanzari-auto/, plasat pe sintagma „vanzari auto”
https://www.auto-schunn.ro/mercedes-eqc, plasat pe sintagma „Mercedes-Benz EQC”
3. Fotografie obligatorie:


Opțional, puteți include și alte imagini, exclusiv de pe site-urile oficiale ale Mercedes-Benz, menționând sursa fără link (ex. Mercedes-Benz.ro). Sunt permise și fotografiile din arhiva personală, dacă prezintă relevanță în context.

4. Număr minim de cuvinte: 700

Criterii și barem de jurizare:

10 puncte din oficiu;
Creativitatea și originalitatea – 20 puncte;
Respectarea temei și documentare – 25 puncte;
Fluența și coerența textului – 10 puncte;
Corectitudine gramaticală – 10 puncte;
Menționarea brandului Auto Schunn și a celor 25 de ani aniversați – 10 puncte;
Respectarea cerințelor tehnice (cuvinte-cheie, linkuri, fotografie, număr minim de cuvinte) – 15 puncte.
Juriu: 

Daniel Puișor (Content Manager – Agenția re7consulting)
Alexandra Cerbu (Digital Marketing Manager – Agenția re7consulting)



Contestație


Stimat juriu.

Voi începe cu câteva afirmații ce pot fi verificate extrem de ușor:
1. Atât Mercedes cât și Tesla testează tehnologii de încărcare wireless pentru motoarele electrice.
2, Atât Tesla cât și Mercedes folosesc drone și sunt mai mult decât interesate în dezvoltarea lor.
3. Jderul este un important indicator în monitorizarea unui mediu curat, în Europa, Asia ori America de nord.

Aceste fiind spuse, doresc să vă mai aduc aminte de ceea ce ați spus în brief-ul probei, adică: „Atenție: ne dorim să citim perspectiva voastră asupra acestui subiect, nicidecum informații generale despre e-mobility (preluarea copy-paste va fi depunctată!). Nu este necesar să intrați în detalii tehnice.”

Ca să fie clar de la bun început, nu vin să cerșesc niște puncte în plus, ci vă cer doar să reparați o nedreptate, atât cât puteți și cât vă permite inima să recunoașteți că ați greșit. Sunt sigur că par patetic dar asta nu înseamnă că nu spun exact ceea ce gândesc.

Ca atare, vă rog, cu respect, să îmi spuneți ce anume ați depunctat, conform baremului de jurizare:

Criterii și barem de jurizare:

10 puncte din oficiu;
Creativitatea și originalitatea – 20 puncte;
Respectarea temei și documentare – 25 puncte;
Fluența și coerența textului – 10 puncte;
Corectitudine gramaticală – 10 puncte;
Menționarea brandului Auto Schunn și a celor 25 de ani aniversați – 10 puncte;
Respectarea cerințelor tehnice (cuvinte-cheie, linkuri, fotografie, număr minim de cuvinte) – 15 puncte.

Le voi lua în ordine inversă:

1. Respectarea cerințelor tehnice (cuvinte-cheie, linkuri, fotografie, număr minim de cuvinte) – 15 puncte. Verificat, respectat.
2. Menționarea brandului Auto Schunn și a celor 25 de ani aniversați – 10 puncte. „Faptul că acel concept, e-Mobility, sprijinit puternic de brandul Auto Schunn la aniversarea celor 25 de ani de activitate...” Este și bolduit în articol.
3. Corectitudine gramaticală – 10 puncte. La reverificare nu am găsit greșeli.
4. Fluența și coerența textului – 10 puncte. Am rugat mai multă lume să îmi citească articolul. Au spus că este ușor de citit și de înțeles.
5. Respectarea temei și documentare – 25 puncte. Sunt convins că am respectat-o. Vă readuc aminte: „Atenție: ne dorim să citim perspectiva voastră asupra acestui subiect, nicidecum informații generale despre e-mobility (preluarea copy-paste va fi depunctată!). Nu este necesar să intrați în detalii tehnice.”
6. Creativitatea și originalitatea – 20 puncte. Jderi și Mercedes? Copaci cu wireless? Dacă nici asta nu e original și creativ, atunci ce mai e?
7. 10 puncte din oficiu. Bănuiesc că nu le-ați tăiat tocmai p-astea.

Acum, că aveți și motivarea mea la contestație, ce anume ați depunctat, exact și de ce?

Nota mea a fost de 75 de puncte dintr-o sută.

Răspunsul juriului la contestație.

„Buna ziua! Va multumim si va apreciem punctul de vedere. De asemenea, apreciem modul creativ prin care ati ales sa abordati proba, tocmai de aceea la capitolul creativitate a fost oferit punctajul maxim de 20 de puncte. Insa, am depunctat la capitolul respectarea temei, deoarece articolul abordeaza preponderent zona de ecologie si se putea pune mult mai mult accent pe zona de e-mobility. De asemenea, la capitolul fluenta si coerenta textului, am oferit doar 5 puncte, deoarece am considerat ca firul narativ al articolului este greu de urmarit din cauza paragrafelor extrem de ample. In rest, toate celelalte criterii de jurizare au obtinut punctajul maxim pentru articolul dvs. Mentionam ca jurizarea s-a realizat exclusiv pe baza baremului de jurizare si nu a inclus vreun element cu caracter subiectiv. Depunctarile pentru respectarea temei au fost realizate pe baza directiei initiale impuse de client. (aplecarea atentiei in preponderenta catre zona de automotive si mobilitate electrica).”

Admir competiția SuperBlog, la care particip de ceva timp. Dar nu pot sta pasiv când un juriu o dă în bară rău de tot, fără să respecte baremul de jurizare și brief-ul probei, cea mai bună dovadă pentru asta fiind chiar răspunsul lor la contestație.


18 comentarii:

  1. Radu, eu te admir pe tine si pe ceilalti care continuati sa participati de ani de zile. Am participat in toamna, am prins gustul, am zis sa particip iar, pentru atmosfera, pentru sentimentele alea pe care le am cand scriu la competitie. Dar, trebuie sa recunosc, ma simt dezamagita si scarbita de editia asta, astfel ca nu mai pot continua. Repet, va admir pentru perseverenta, eu nu rezist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eva, toți putem trece peste câte o nedreptate, facem asta zi de zi. Rămânem cu gândul la spiritul competiției. :)

      Ștergere
  2. Cat de frumoasa e competitia asta, uite ca o chestie din asta poate sa te dezamageasca, sa te demoralizeze, simtind ca nu ai cum sa dovedesti ca ai ai dreptate, lovindu-te de motive nefondate si de neclintit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mă dezamăgește, mă motivează. Doar am de recuperat 25 de puncte luate aiurea. :)

      Ștergere
  3. Radu, aici e ca în viață. Nu contează cu cine votezi, contează cine numără voturile.
    Eu am constatat din primăvara trecută că sponsorii vor doar back-links, reclamă și "să dea clienții năvală".
    De aceea în edițiile care au urmat am ales să particip doar la acele probe care mă inspiră să scriu ceva de calitate pentru publicul meu.
    La mine e și problema nișei. Chiar nu-i interesează e-mobility, acoperișuri și jocuri video. Iar dacă îi interesează, merg pe blogurile gensraliste sau nișate pe subiectele respective.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt de acord că 20 de puncte scăzute sunt foarte mult. Însă, am citit până la urmă cu atenție, sunt de acord și cu juriul că nu a respectat tema. Ai atins-o, e adevărat, dar nu cum se cerea. Repet, depunctarea este drastică, sunt de acord!
    Reccuperezi tu! ��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De multe ori o simplă atingere face mai mult. :) Glumesc, mă bucur că în sfârșit ai reușit să comentezi.

      Ștergere
  5. eu zic ca tema a fost atinsa... doar ca in modul tau creativ. nu inteleg de ce trebuie sa te legi de chestii tehnice ca sa para ca ai zis ceva de e-mobility. nu mai scriu la superblog de ceva timp... cred ca nu mai e o competitie de creativitate, ci vorba Almonei, este doar despre reclama si linkuri. cam atat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema mare este că una se cere în brief și alta se jurizează. Și cică eu am probleme de fluență și coerență. :) Mulțumesc că ți-ai făcut timp să citești. Și eu zic că am atins tema.

      Ștergere
  6. Of, Radu, lasa-ma sa-ti spun o parere care pana acum am tinut-o doar pentru mine, cred ca unele jurii nici macar nu citesc textul cu atentie. Au un standard ca la textele grila si il aplica pe acela fara sa le pese de continut, poveste, creativitate .Asta cred ca s-a intamplat si in cazul tau, dar nu i nimic, te fac mai puternic.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ha! Aceleasi observatii si la min! La contestatie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Oricum este ciudat faptul că foarte mulți au înțeles exact "pe dos". Uimitor, nu? Trebuia să le ridice un semn de întrebare. Nu ştiu cine crează enunțurile, dar unii le scriu prea ambiguu. Prea mult ți-au luat, iar răspunsul la contestație este nesatisfăcător. Succes pe mai departe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fapt cred că atât sponsorii cât și juriile se maturizează după mai multe participări. Iar când au mai avut participări și pe alte platforme, atunci vin aici complet bulversați. În plus, sunt prea aroganți și refuză să recunoască când greșesc.

      Ștergere
    2. Din păcate... :( Au luat exemplu de la profesorii din şcoală. 😂 şi-au făcut bine temele.

      Ștergere

Pe cât posibil, vă rog, fără comentarii anonime !
Iar dacă vreţi să mă înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !