DINCOLO DE NORI

E un blog despre de toate, de prin viaţă adunate şi de mine împrăştiate...

dincolodenoriblog

Articol premiat în Spring SuperBlog 2019

De la Sfinx la Obelisc

În toamna anului 1986 plecam să-mi satisfac stagiul militar. Tocmai terminasem liceul, în Tecuci, și îmi doream un an sabatic, ceea ce dove...

sâmbătă, 9 martie 2019

Ziua în care mica și marea publicitate s-au schimbat.

Nimic nu prevestise ce avea să se întâmple. Ziua de întâi aprilie 2020 fusese o zi ca oricare alta. Cu glumele și păcălelile inerente acelei date. S-a întâmplat la ora 23, ora României. Brusc, Pământul a intrat în conul de radiații al unei supernove ce scăpase observației telescoapelor orbitale, aflate într-o scurtă perioadă de restartare a sistemelor. Probabil că și supernova respectivă fusese într-o relativă vecinătate, deghizată cumva într-o stea neutrinică, astfel încât scăpase monitorizării spațiale. Amploarea radiației și efectele asupra întregii infrastructuri pământene, veneau să întărească această ipoteză.

Ziua în care mica și marea publicitate s-au schimbat

Ultimii au căzut sateliții militari. Primii au fost cei meteorologici, urmați de cei de televiziune, de cei de comunicații, dar și de cei geostaționari protejați scurt timp de fluxul de particule, datorită poziției lor (de cealaltă parte a pământului). La sol, odată cu mișcarea de rotație, serverele erau „prăjite” rând  pe rând de radiația electromagnetică.  Doar câteva dintre ele, bine protejate în carcase de plumb sau atent îngropate în peșteri adânci, alese cu grijă, au supraviețuit „pârjolului”. Drept urmare, toți specialiștii din industriile de software și hardware, mă rog, din toate industriile de top ale momentului, au intrat într-o cumplită depresie din care nimeni nu i-a mai putut scoate. Chiar și ziarele de anunțuri, fie ele online sau pe hârtie, au pierdut toate bazele de date, fiind digitalizate complet.

Locuitorii planetei au fost complet dezorientați, nu mai găseau oferte de muncă, producătorii de bunuri nu mai găseau cui să le vândă. Tabloul complet era dezolant, industria publicitară în colaps datorită lipsei comunicațiilor și a dispariției de facto a internetului. Într-un cuvânt, omenirea se adâncea în vremuri de mult apuse.

Dar cum homo sapiens sapiens este cea mai adaptivă specie de pe planetă, încet, încet, au fost reinventate anunțurile scrise de mână lipite pe stâlpi, semne de circulație, ziduri, geamuri, etc, din zonele circulate. Punctul culminant a fost totuși fenomenul agitării cheilor cât mai sub ochii celor care coborau din tren în gara din Constanța sau care treceau cu mașina în drum spre Mamaia. Pentru comunicațiile la mare distanță au existat multe zvonuri despre semnale de fum specifice amerindienilor ori despre tam-tam-ul specific africanilor, neconfirmate dintr-o sursă de încredere, însă. În schimb porumbeii voiajori au ajuns la cote de preț uriașe, neatinse din timpul războiului de o sută de ani.

anuntul telefonic

Cel mai bine, însă, se pare că s-au descurcat cei de la Anunțul Telefonic, „singurul instrument de marketing la dispoziția persoanelor fizice și juridice, care continuă să apară atât în format fizic, ca ziar, cât și virtual” - citez textual dintr-un document rămas din 2019. Ce au făcut ei a fost cu adevărat uimitor. Au făcut „săpături” și au găsit o tipografie mai veche, complet nedigitalizată. Au șters-o de praf, de unsoare sau, mă rog, de ce o fi avut pe ea și au repus-o la treabă. În plus, au refăcut vechea rețea de telefonie publică, ce încă exista (chiar dacă nefuncțională), cel puțin în toate marile orașe și au trecut la treabă. Anunțurile de mică și mare publicitate au revenit pe un făgaș normal și se pare că nu se vor opri aici.

Încet dar sigur, lumea dădea semne că poate reveni la normal. Oamenii găseau locuri de muncă mai ușor, vânzătorii își găseau cumpărătorii și producătorii piețe de desfacere, din ce în ce mai mari și mai diversificate. Rubricile de închirieri și vânzări locuințe reveniseră în forță iar mobilitatea forței de muncă s-a extins odată cu anunțurile auto și de transport persoane. Ar mai fi multe de spus dar, în sfârșit, viitorul începea din nou să sune, bine. Ceea ce dă speranțe că cei care au lucrat în industriile de top vor putea fi scoși din depresie.

Poveste ficțională scrisă pentru Spring SuperBlog 2019, proba 3 - Cum ar arăta lumea de azi fără anunțuri de mică publicitate?
Imagini: https://pixabay.com/ro/, sponsor.


6 comentarii:

  1. De unde denota ca "romanul e inventiv", este foarte adevarat. Dar si inteligenti-Anunțul Telefonic

    RăspundețiȘtergere
  2. Partea cu agitatul cheilor e functionala cred ca dinainte de anii 70.Si culmea e ca inca mai tine. Personal apelez la noile metode:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, culmea, încă funcționează. Cel puțin la Constanță, unde văd asta în fiecare vară.

      Ștergere

Pe cât posibil, vă rog, fără comentarii anonime !
Iar dacă vreţi să mă înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !