DINCOLO DE NORI

E un blog despre de toate, de prin viaţă adunate şi de mine împrăştiate...

dincolodenoriblog

Un alt vis -articol premiat la Superblog 2018

Visând pe strada mea

Vreau o stradă doar a mea Să îmi plimb pașii pe ea Și o casă „colorată” Să mă reprezinte, toată. ***   Voi extrapola un pic...

joi, 25 aprilie 2019

SuperBlog se transformă într-un concurs de advertoriale?

SuperBlog se transformă într-un concurs de advertoriale? Sper că nu, deși toate indiciile arată  această tendință de ceva ani încoace. Și, cel mai grav, sunt superbloggeri  care au un aport mare în treaba asta.

Fac o scurtă paranteză. Despre jurii exterioare care au greșit grav, după părerea mea (mă refer la Daniel Puișor (Content Manager – Agenția re7consulting) și Alexandra Cerbu (Digital Marketing Manager – Agenția re7consulting)), am scris pe larg în aici și nu voi mai relua. Personal, sunt convins că acest articol a stat la baza unor depunctări ulterioare. 🙂 Deasemenea vreau să menționez că pentru cele două jurii pe care le voi menționa în continuare nu am nici un fel de resentimente. Practic constat o situație de fapt văzută prin ochii mei. Mă voi referi doar la probele la care am făcut contestație și am primit răspuns.

contestatie


La desemnarea celor care au câștigat ediții anterioare sau celor apropiați de competiție ca jurii la probe din cadrul SuperBlog am avut reticiențe încă de la început. De ce? Pentru că, așa cum am scris într-un comentariu pe facebook, „sunt mai catolici decât papa” și inventează reguli noi, alimentate și de multe întrebări stupide ale unor participanți, reguli pe care le spun în ultimele zile, ore sau deloc. Și care nu au nici o legătură cu brief-ul probei. În plus, uneori există prietenii virtuale ori reale, afinități sau nu și chiar resentimente. Imediat dau și exemple.

Primul exemplu - Proba 15. Relaxare estivală pentru întreaga familie, la Hotel Miorița Neptun.

Enunțul probei:

„Fie că sunteți o fire romantică, preferați să vă relaxați sau căutați distracția, în Neptun le veți putea bifa pe toate, iar Hotel Miorița, proaspăt renovat și modernizat, poate fi destinația perfectă pentru un sejur de care să vă amintiți cu drag și peste ani.

Și, pentru că ne face mare plăcere să ne cunoaștem oaspeții, vă invităm să scrieți într-un articol care este profilul vostru de (blogger) “vacanțier”: începător sau avansat? “Degustător” ocazional de excursii sau deja expert în călătorii? Căpitan de distracție în familie? Explorator? Sau mai degrabă turist sedentar pe “malul” piscinei? 🙂

Când vine vorba despre vacanțe și escapade mai lungi sau mai scurte, ce titulatură considerați că vi s-ar potrivi și cum s-ar reflecta aceasta într-un sejur petrecut la Hotel Miorița din Neptun?

Vă mulțumim anticipat pentru participarea la proba noastră și abia așteptăm să ne cunoaștem la Gală!”

Extras din contestație:

Stimat juriu. Fac această contestație deoarece la criteriul denumit respectarea temei am primit 18 puncte din 25. Consider că enunțul probei este tema. ... Am vorbit în articol despre faptul că sunt blogger explorator și că îmi petrec sejurul la Hotel Miorița. - articolul poate fi văzut integral aici: Când se întâlnesc Neptun și Miorița...

Extras din răspunsul la contestație:

„Punctele (7) le-am scăzut pentru aparenta lipsă de documentare din articol. Și acest lucru l-am făcut tot comparativ cu celelalte texte. Acest criteriu avea, dacă doriți, alocate 12,5 puncte pentru respectarea temei și 12,5 pentru documentare. Pentru felul cum ați introdus în text stațiunea Neptun și pentru faptul că ați amintit că hotelul a fost renovat am scăzut doar cele 7 puncte despre care vorbeam, nu mai mult. Comparativ nu ați amintit nimic din ceea ce s-a îmbunătățit la hotel sau ce facilități oferă (în afara faptului că este un hotel cu piscină). Voi repeta și vă voi spune că articolul dumneavoastră, comparativ cu celelalte, a dat senzația de mai puțină documentare. Sunt convinsă că ați fi reușit să introduceți mai multe date în text, cu același stil unic, pe care vi l-am apreciat la criteriul Creativitate și originalitate. Și puteați profita neavând limită de cuvinte.”

Concluzia mea:

Nu se regăsește nicăieri în enunțul probei amintit ceva despre includerea în articol a îmbunătățirilor făcute la hotel sau despre ce facilități oferă, lucruri ce țin strict de un advertorial și nicidecum de un articol creativ. Sunt uimit că un blogger atât de sensibil, cum a fost juriul, m-a putut depuncta  pentru un criteriu inventat adhoc pentru mine și care nu are nici o legătură cu enunțul probei. Despre îmbunătățirile hotelului și facilitățile sale aș fi putut scrie după ce îl vizitam, în nici un caz înainte. Respectăm totuși o deontologie profesională chiar dacă suntem doar niște bloggeri.

Al doilea exemplu - Proba 11. Motivație și dietă, un duo inteligent în experiența Smart Diet

Enunțul probei:

„Lăsați-vă inspirați de avantajele Smart Diet Experience și descrieți dieta perfectă pentru a slăbi ușor într-un mod eficient și sănătos. Puteți scrie despre voi, cineva apropiat sau, pur și simplu, să oferiți sfaturi cititorilor voștri, oferindu-le motivația necesară pentru a opta pentru o dietă sănătoasă.”

Nu vă voi mai plictisi cu extras din contestație, deoarece răspunsul este interesant. Articolul meu poate fi găsit aici: Misterul.

Extras din răspunsul la contestație:

„Ați menționat motivația, dar nu ați evidențiat clar avantajele unei diete Smart Diet, așa cum erau ele enumerate și în textul de prezentare al sponsorului. Ne-am fi dorit ca povestea să fie conturată și mai mult în jurul conceptului nostru de a slăbi ușor, dar sănătos. Putea conține prezentarea originală a unui meniu (White, Purple, Green) sau a faptului că poți lua pachetul cu mâncare oriunde cu tine. De asemenea, nu există în text detalii despre conținutul unui colet (meniu săptămânal cu mâncare gătită pentru 7 zile, cu 3 mese pe zi plus o gustare).”

Concluzia mea:

Dacă nici asta nu e o modalitate de a pedepsi pe cineva că nu a scris advertorial, atunci eu nu mai știu nimic despre blogging. Asta într-o competiție de blogging creativ. Eu unul nu aș avea răbdare să citesc la cineva pe blog o dietă de 7 zile. Mai ales de la unul care a văzut doar poze cu acea mâncare.

O concluzie finală:

Consider că nici un sponsor nu are vreun beneficiu din redarea sau rescrierea informațiilor aflate pe site-ul respectiv. Sunt întristat că superbloggerii (jurii) ne îndeamnă să scriem pure advertoriale (acum le spun advertoriale creative). Sunt dezamăgit deoarece competiția Superblog (cea de blogging creativ) s-a transformat din ceea ce era într-un simplu concurs de advertoriale. Mai rămâne de băgat ca metodă de jurizare random.org.

Este posibil să am eu o viziune greșită (deși nu cred). Mă aștept la păreri din tot spectrul sau poate deloc. 😉

Și încă ceva! Stimați sponsori, vă rog eu, specificați de la bun început în brief ce fel de articol vă doriți. Advertorial sau creativ? Ar fi mai simplu pentru toată lumea.


4 comentarii:

  1. Radu, toate probele au un barem. Criteriul la care faci referire tu este "Respectarea temei, documentare – 25 puncte"

    Daca nu vrei sa incluzi deloc detalii despre sponsor in articol, atunci tu ce-ai intelege prin documentare? Cum ai puncta partea asta?

    N-o sa ma dau ca exemplu pe mine, pentru ca ma simt cumva atacata si eu, dat fiind ca am luat punctaj maxim la ambele probe (fara sa fiu prietena cu juriile). Dar o sa o dau ca exemplu pe ocupanta locului 2, in clasamentul final, pentru ca mi se pare un exemplu potrivit. I-ai citit articolele? Ai vazut cat de multe informatii despre sponsor poate sa introduca in niste texte care suna mai degraba a literatura? Zau ca mi-ar fi fost greu sa zic ca sunt advertoriale. Deci, probabil ca se poate sa impaci si capra si varza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am intenționat să te simți atacată, sincer nici nu știam că tu ai câștigat probele. Voi da exemplu cu Neptun. Eu înțeleg că documentarea unui blogger explorator nu se face văzând câte băi sau camere sunt renovate în hotel, ci găsind atracțiile locului (lucru pe care l-am făcut din plin). La urma urmei nu mergi la mare ca să stai închisă în hotel.

      Am fost mereu în dezacord cu a repeta sau a rescrie informații de pe site-ul sponsorului. Noi, bloggerii, ar trebui să-i facem curioși, ca să intre singuri pe site (unde pot găsi tot ce vor). Au fost și sponsori care au înțeles asta și mult au avut de câștigat.

      Ștergere
  2. Ce critica clientii( am vazut io la Neptun) vor sa combata bloggerii. Imi dau si eu cu parerea neavizata, doar de chibit. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Voi da un răspuns avizat după ce mă întorc de la gală (dacă mă mai primește :) )

      Ștergere

Pe cât posibil, vă rog, fără comentarii anonime !
Iar dacă vreţi să mă înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !