DINCOLO DE NORI

E un blog despre de toate, de prin viaţă adunate şi de mine împrăştiate...

dincolodenoriblog

Articol premiat în Spring SuperBlog 2019

De la Sfinx la Obelisc

În toamna anului 1986 plecam să-mi satisfac stagiul militar. Tocmai terminasem liceul, în Tecuci, și îmi doream un an sabatic, ceea ce dove...

vineri, 31 mai 2019

Amintiri din Tunisia

Da, acum pot spune cu mâna pe inimă că am amintiri din Tunisia, adică am vizitat o mică parte din ea, datorită premiului câștigat la prima probă din Superblog, oferit de Christian Tour. Premiu câștigat cu acest articol.

amintiri din Tunisia

Ca să n-o lungesc prea mult, pe 15.05 am fost la ora 04.50 pe aeroportul Otopeni împreună cu fiul meu cel mic. Pe la 7 am terminat formalitățile și ne-am îmbarcat iar în jur de 8 am decolat cu destinația aeroportul din Hammamet. Tunisia ne-a întâmpinat cu două surprize.

Prima prin vocea comandantului aeronavei care ne-a anunțat pe un ton plat că temperatura la sol este de 14 grade Celsius. Pe bune, în Africa, lângă Sahara??? Oricum nu am putut purta cămășile de in, luate special pentru această ocazie, pentru că aproape tot sejurul a fost frig (mai puțin pentru siberienii pe care i-am întâlnit la hotel).

A doua. La ieșirea din aeroportul din Hammamet trebuia să ne împărțim în grupuri, să ne ducem spre autocarele desemnate, care ne duceau spre destinații diferite. Eu și cu fiul meu nu figuram pe nici o listă. Am reușit să o prind chiar înainte de a pleca pe reprezentanta Christian Tour, Raluca Hatmanu. Mi s-a spus că ar fi trebuit să am voucherul printat cu mine. Am rugat-o să verifice mail-ul de informare trimis și să-mi spună dacă chiar mi-a trimis vreun voucher. În fine, a vorbit ceva la telefon și a găsit destinația, Hotel Magic Caribbean World din Monastir. Am atras atenția că la hotel s-ar putea să am probleme din aceleași motive, lipsă de voucher. Mi s-a răspuns că până ajung eu acolo se va rezolva. S-a rezolvat în a șasea zi a sejurului, timp în care am stat ca pe ghimpi, deoarece cei de la recepție ne întrebau tot timpul de el. Asta după ce am reușit cu greu să stabilesc o legătură internet. Și după ce vorbisem cu ghidul nostru de limbă română, Bouj, în a doua zi, care a promis și el că rezolvă problema. Până la urmă, de fapt, am fost cazați pe răspunderea mea, undeva spre seară. Și aici trag serios de mânecă agenția de turism chiar dacă târziu toate s-au rezolvat (mai am comunicările pe mail, le-am revăzut, nu-i nici umbră de voucher). În plus a mai trebuit să plătesc o taxă de 45 de dinari tunisieni (cam 15 dolari americani) pentru ceva ce n-a putut nimeni să explice ce e, asta deși aveam în premiu toate taxele incluse. Deși ar mai fi multe de spus, mă opresc aici.

amintiri din tunisia

O scurtă paranteză. Pe pagina de facebook Dincolo de nori puteți găsi, dacă veți dori, la secțiunea „fotografii” mai multe albume cu imagini din Tunisia, grupate pe obiectivele turistice unde am ajuns.

Să trecem la lucrurile frumoase din aceste amintiri din Tunisia:

Resortul Magic Caribbean World din Monastir

Se întinde pe o mare suprafață, are plajă la Mediterana, vreo patru piscine, din care una dotată cu tobogane cu apă, mulți palmieri, multe clădiri (în mare parte nefolosite sau închise temporar) dar și restaurante/baruri all inclusive lângă piscine (nu se deschid prea devreme 🙂). Dacă ești hărnicuț vezi tot ce se poate în câteva ore, dacă ești mai leneș s-ar putea să ia maxim două zile cu siesta făcută.

Resortul Magic Caribbean World din Monastir

Hotelul Magic Caribbean World din Monastir

Deși este catalogat la 4* eu i-aș da cu maximă îngăduință 2*. Nu veți găsi papuci în cameră, așa că ar trebui să vă luați de acasă. Cameristele nu prea vorbesc nimic în afară de arabă, dar dacă vă veți înarma cu un pic de răbdare, probabil în câteva (multe) ore se va rezolva totul. Evident va trebui să socializați cu tipa de la recepție, cu tipul de la personal sau chiar cu băiatul de la bar ce știe ceva mai bine engleza. Sfat, învățați franceza. 🙂 La un moment dat fiu-meu m-a anunțat, după ce a făcut duș în urma unei băi la piscină, că cineva ne-a furat prosoapele. Evident, a fost o simplă neglijență și le-am primit înapoi curate după vreo 12 ore. Nu veți avea internet în cameră, de fapt doar cam 10 metri pe lângă recepție. Consolarea este că acolo e și barul de la care poți să-ți iei orice băutură gratis între 9 și 23. Pun imediat și o panoramare cu zona recepției.

Și mai tare, zona în care îți pot cădea paie, pene, găinaț sau chiar ouă. E distractiv să te ferești de ele. Nu se văd, dar acolo sus sunt o mulțime de cuiburi.

Resortul Magic Caribbean World din Monastir

Nu vreau să critic, poate sunt eu prea pretențios. Dar sincer, în hotel m-am simțit ca în cele vechi din sudul litoralului românesc din anii 2000. Probabil și datorită faptului că nu am putut folosi televizorul (din motiv că nu înțeleg araba) dar nici aparatul de aer condiționat care e proiectat doar pentru răcire (ce-i drept, 14 grade nu e o temperatură obișnuită în acea zonă 🙂).

All- inclusive. Masă- bar recepție- beach bar

Aici trebuie să recunosc că sunt tari. Mâncarea este la discreție (fără porc, foarte rar vită), berea „Tunisia” de la bar poate fi băută la discreție (e destul de slab alcoolizată și singurul pericol care te poate paște e să-ți cedeze vezica, dar toaleta este aproape. Este și vodkă, whisky, etc, dar eu nu beau astfel de băuturi). Nu am reușit să fac decât o singură poză din zona de mâncare, un fel de prăjitură/cozonac. Vă rog, priviți acest crocodil fără un picior (nu eu am fost vinovatul).

all inclusive

Gata pentru azi, mâine sau în altă zi povestesc și ce am mai făcut pe acolo. Adică excursiile, că până la urmă despre asta-i vorba! 🙂 Mai ales că am fost în perioada Ramadan-ului, ceea ce înseamnă că n-am văzut nici măcar un strop de bere, prin aceste vizite. Oricum aș vrea să mă întorc peste câțiva ani, zona e în plină dezvoltare și cred că se va schimba mult în bine. Una peste alta a fost o vacanță plăcută.