DINCOLO DE NORI

E un blog despre de toate, de prin viaţă adunate şi de mine împrăştiate...

dincolodenoriblog

Articol premiat în Spring SuperBlog 2019

De la Sfinx la Obelisc

În toamna anului 1986 plecam să-mi satisfac stagiul militar. Tocmai terminasem liceul, în Tecuci, și îmi doream un an sabatic, ceea ce dove...

sâmbătă, 1 iunie 2019

Fortăreața Ribat, Monastir, Tunisia

Despre fortăreața Ribat din Monastir, Tunisia, nu sunt prea multe de spus. Sau nu știu eu, pentru că nu a fost ghid. Doar că am vizitat-o și mi-a plăcut. Despre felul cum am ajuns în această țară am scris aici, în articolul numit „Amintiri din Tunisia”, asta în caz că (sper) vă interesează. De de parte este cea mai frumoasă amintire din această vacanță, chiar mai frumoasă decât Cartagina (Carthage) unde am ținut neapărat să ajung.

Ribat Monastir Tunisia

A fost o excursie pe cont propriu în care am plecat împreună cu fiul meu, vorbitor de engleză (veți descoperi că nu folosește prea mult pe acolo). Pur și simplu am ieșit pe poarta resortului și am făcut cu mâna unui taxi care ne-a luat 10 dinari tunisieni (3.5 dolari americani) până la fortăreață. Ne-am înțeles cu șoferul într-un fel de arabo-franco-rusă-engleză deși când ne-am urcat a declarat cu mâna pe inimă că știe engleza. A fost răcoare dar plăcut pentru felul în care eram îmbrăcat, mai ales când am ajuns la înălțime.

Îmi cam tremurau picioarele după ce am urcat toate treptele alea de dimensiuni diferite (ca să împiedice un asediu în forță) așa că mi-am tras un pic răsuflarea. Iată și turnul:

O scurtă paranteză. Pe pagina de facebook Dincolo de nori puteți găsi, dacă veți dori, la secțiunea „fotografii” mai multe albume cu imagini din Tunisia, grupate pe obiectivele turistice unde am ajuns. Inclusiv două albume de la Ribat și împrejurimi.

Și iată cât de insignifiant eram față de zidul fortăreței:

Ribat Monastir Tunisia

Cu greu am găsit o bere în oraș, trebuie să găsești hoteluri cu restaurante pentru turiști, mai ales în perioada Ramadan-ului și chiar și acolo am fost servit cu ceva jenă (sau așa am preferat să interpretez eu). Ca idee, o bere la astfel de restaurante costă cam 8 dinari (33 cl). La întoarcere am plătit 15 dinari la taxi, spunea ceva de o taxă de ieșire din oraș. Eram prea obosit să mă târguiesc. Și din câte se pare, această excursie i-a plăcut și fiului  meu

8 comentarii:

1. Ma bucur ca ai avut sansa de a vizita astfel de locuri impreuna cu fiul tau.

RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasă excursia. Mă bucur că ați reușit să ajungeți și să vă bucurați doar voi doi, fără puhoiul de turiști.

Răspunsuri
    1. Oricum nu am fi avut cu cine socializa. Românii, cel puțin cei care i-am întâlnit acolo, sunt foarte reticenți. Iar cu rușii, chiar dacă sunt exuberanți, există o mică barieră de comunicare.

Ștergere
  3. Impunatoare constructie! Si trainica. Cred ca ar fi trebuit(daca era posibil)sa apelam la cei de atunci sa ne mai construiasca si noua ceva(azi).

RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi ce să zic, apelează. Sunt sigur că am văzut și numele constructorilor, pe undeva, p-acolo. :)

Ștergere

Pe cât posibil, vă rog, fără comentarii anonime !
Iar dacă vreţi să mă înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !